header-image

The Graduate School for Environmental Studies (ASA - "Alta Scuola per l'Ambiente"), in collaboration with Trinity Hall College of the University of Cambridge, promoted the first edition of the International Workshop Towards a new alliance between humanity and environment: from science and education to sustainable policies on the 24th and 25th of March at the University of Cambridge.

The Workshop intends to enhance, through a multidisciplinary perspective, the encounter between research communities and territories in order to share knowledge, build stronger cultural capacities within the local communities and favor the start-up of good practices and more sustainable policies.

Which innovative applications can be expected from research scenarios? Which possible connections between research and education communities should we expect? Which meanings, what kind of knowledge and which kind of emblematical questions should be promoted and communicated to a wide audience?

These issues represent some of the fundamental questions through which one intends to promote, within a scientific frame and according to specific contributions from research, a rich and constructive debate at the heart of the Workshop.

Alta scuola per l'Ambiente, in collaborazione con Trinity Hall College dell'università di Cambridge, promuoveva la prima edizione del Workshop internazionale relativo ad una nuova alleanza tra l'ambiente e l'umanità: scienza e educazione per una politica sostenibile. Tale corso intendeva promuovere, attraverso una prospettiva disciplinare, l'incontro tra la comunità di ricerca e il territorio, al fine di implementare le conoscenze e costruire solide capacità a livello culturale, favorendo il successo di start-up relative a buone pratiche e politiche maggiormente sostenibili.

I temi proposti andavano nella direzione di indagare e approfondire il legame tra ricerca ed educazione; per sottolineare l'importanza di un nuovo tipo di conoscenze e questioni fondamentali che devono essere prese in considerazione dalla comunità di riferimento.